Napp eller inte napp?

Den här lilla filuren tar fortfarande inte nappen. Är det nån idé att hålla på? 
Det enda jag känner är att det skulle vara en fördel om hon skulle bli lugn av att snutta nappen när hon vaknar på natten och är hungrig. 
Typ som när Junia var bebbe. Hon vaknade vid 03-04 på natten och var "hungrig" men somnade om nöjd och belåten när jag stoppade tillbaka nappen. 

Jag ammar Alicia vid 22-23 tiden, sen sover hon till 04-05 och vill snutta/äta och somnar snabbt om efter det. Kanske det också kunde räcka med nappen? Kanske inte nu men om nån månad. 

Det kanske är lika bra och skippa nappen eller finns det fler fördelar som jag inte tänker på. 

Självklart finns ju en STOR fördel med napp. Om Alicia är kinkig tar det ett tag att få henne nöjd igen, en napp skulle säkert lösa det problemet betydligt snabbare. (Tänker på när vi ska flyga, en grinig bebis är ju aldrig kul) 



Haha här skulle en napp sitta fint :) men Elin ser väldigt cool ut trots skriklisas utbrott. 

Kommentarer
Postat av: Elin

Elsa tog inte heller napp när hon var mini. Lagom när jag hade gett upp hoppet och sluta försöka med nappen ville hon minsann ha den. Hon var 7 månader när hon tog den och det var i samma veva jag slutade amma. Elsa hade kolik så det hade varit skönt med napp många gånger

Lycka till!

Svar: Ja, jag får väl ge det några månader till :)
Kram!
emelie

2014-04-30 @ 08:29:47
URL: http://esandh.se
Postat av: Lisa

Fördelen med napp är ju att barnet inte tar till tummen. Svårare att avvänja barnet med tumme än med napp 😊

Svar: Ja, precis hellre napp än tummen!!
emelie

2014-04-30 @ 10:24:10
Postat av: josefin anero

Gud va svårt!! Joline tar bara napp när hon e mätt och nöjd men snuttbehovet finns kvar(som vid nattning).. Annars spottar hon mest ut den.. Jag tycker ni kan fortsätta prova. Jag testade alla modeller(till å med stora) och nu tar hon esska:s classic napp för 4-6mån. Hur många olika har ni provat? Kram

Svar: Vi har provat 3 olika modeller... Men hon verkar inte gilla nån bättre än den andra. Vi fortsätter testa lite då och då, plötsligt händer det väl ;)
emelie

2014-04-30 @ 14:32:39
URL: http://josefinanero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0