6 april 2014

Alicias dopdag. 
Det gick över förväntan, Alicia startade dagen på sitt sämsta humör och jag trodde inte att hon skulle vara tyst för fem öre i kyrkan. Jag ammande henne precis innan vi skulle gå in, lämnade över henne till Kim som fick bära fram henne. Jag, Junia och Malin gick efter, hand i hand. 
Junia var duktig och ville vara framme med oss under hela dopakten. Hon och Malin hjälptes åt att hälla vattnet i skålen och tände dopljuset tillsammans. Supernöjd! 
Alicia började gny lite men trivdes bra i pappas famn. Hon fick ligga lite nedåt, det gillar hon. Men när prästen fick hålla och vattnet skulle tas över huvudet var det inget kul. Men sedan blev hon tyst igen. Prästen var väldigt mysig tycker jag, han pratade om kärleken väldigt mycket. Om familj och om storasyster Junia. Det kändes som han talade till oss som familj och inte om Gud och allt sådant som man brukar höra i kyrkan. Jag känner mig komplett nu, min fina familj. Mina tjejer ❤ 
Efter kyrkan åkte vi till herrgården där vi bjöd på smörgåstårta och bakverk till efterrätt. Allt gick så smidigt och Alicia sov en stund men sedan var hon med ett tag. Kanske inte den gladaste - men den sötaste. Glad var däremot Junia, hon spexade, sprang runt och lekte, åt korv med bröd och såklart gottigott också. 
Vi var 55 pers och nästan allt gick åt. Vilken duktig släkt vi har ;) 
När vi kon hem på kvällen öppnade vi alla presenter, fina smycken, pengar, fonder, leksaker, kläder. Gäller bara att inte blanda ihop med Junia's fina saker hon fick när hon döptes. (Tänker mest på smycken som lätt blandas ihop när de börjar användas) 
Alicia var helt slut och sov 18-04. Sen ville hon upp två timmar men sov iaf 06-09. 
Tack alla för ni gjorde vår dag så speciell och för alla gåvor. 

Jag är så stolt över min familj. Tänk att för bara 3 år sedan så hade jag ingenting av detta, det kändes så avlägset med familj och jag och Kim hade bara någon månad innan börjat förstå att vår kompisrelation gått över till riktig kärlek.  Livet kan verkligen överraska och jag känner mig så tacksam för att det blev som det blev. Jag, Kim, Junia och Alicia är en familj i all evighet! 




Har 100tals bilder men på systemkameran. Ska lägga in dem så fort jag får tid över! 



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ni är så fina! Älskar översta bilden! Kram

Svar: Tack 💕
emelie

2014-04-07 @ 15:40:30
URL: http://mikaelita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0