En onsdag

Vi började dagen med att gå till dagis kl 09. Fin dag faktiskt. Sedan gick jag till vårdcentralen och pratade med en läkare om mina eksem som blivit värre. Jag började få lite på händerna när jag väntade Junia men det gick över med hjälp av miniderm och andra salvor som inte är receptbelagda. Sen försvann det helt.
Men sen kom det tillbaka nu i samband med att jag blev gravid igen. Värre, jag kan vakna mitt i natten och panik klia. Främst på händerna men också insidan av låren och armvecken. Känns som jag alltid går och smörjer in mig och det är sjukt störande att inte kunna använda händerna som förr. Det liksom spricker upp små sprickor mellan fingrarna. Har verkligen provat alla oljor och handcremer som finns... I Sverige.
Nä så läkaren konstaterade ju att om man en gång fått eksem så är det svårt att bli av med det. Det kan dyka upp titt som tätt, speciellt om det är ny årstid, man är gravid eller så är det helt enkelt något annat som "stör". Fick iaf en tub mometason utskriven som jag ska använda i ca 3 veckor, börja med 2 ggr om dagen sen trappa ner. 
Så nu hoppas jag verkligen att detta hjälper! 

När jag var klar där svängde jag förbi  Apoteket o Ica, hämtade Junia kl 12. 

Sedan fick vi besök av Malin och Olivia. Röjar tjejer. Olivia vill ta på allt och Junia tar allt ifrån Olivia. Sen en envis hund på det som gärna vill sätta tänderna i bollarna och leksakerna som flyger hej vilt genom lägenheten. Tjoohoooo! 

När Malin och Olivia åkt iväg så somnade vi här hemma. Helt utslagna. 
Kim kom hem vid 17 och då började han med att göra middagen som blev lasagne och jag spenderade kvällen i tvättstugan. 

Jepp, imorgon jobb då. 
Sov gott :) det ska jag göra... Utan att klia! 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch det är hemskt med eksem. Jag hade ofta på insidan av låren för några år sedan och vågar knappt säga inte nu för då kommer det väl. Mitt berodde på väldigt torr hud. Hoppas ditt försvinner snart

Svar: Nä precis man vågar inte säga att det är borta, för då kommer väl skiten igen.
Tack, det hoppas jag med :)
emelie

2013-11-13 @ 22:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0