Svar:

Postat av: Anna
Läser din blogg varje dag!
Hur kommer det sig att du jobbar i Eskilstuna och bor i Södertälje?
Funderar ni på att flytta?
Kram!

Hej!
Jag är född och levt mitt vuxna liv i södertälje.
När jag slutade gymnasiet så hade jag ingen aning om vad jag ville göra, plugga vidare var jag nästan tvungen till efter ha gått natur.
Men just då hade jag ingen lust med plugg, så jag började jobba hos min pappa som precis hade öppnat en lampbutik i Eskilstuna. Jag ville såklart känna på hur det var att tjäna pengar.

Det var 2005 och jag är fortfarande kvar, men jag ångrar inte det en sekund.
Nu är jag butikschef, delägare och sköter de mesta som har med butiken att göra.
(väck mig mitt i natten och fråga var ett visst glas till en viss lampa är så skulle jag nog klara av det, skulle säkert kunna svara på vad lampan som glaset tillhörde hette, fast den utgick från sortimentet hos leverantören för 5 år sedan) koll det har jag! På allt! (haha nästan) älskar ljus, älskar lampor, älskar när allt bara blir rätt, för ögat. När ljuset bara finns där och ger ett helt fantastiskt intryck. Ljus är allt och inget på samma gång.
Anledningen till att det går bra och att jag tycker om det jag gör:
Jag har min högra hand, Sofi med mig som är min klippa, och Alex skulle jag inte heller klara mig utan. För ca 1 månad sedan provanställdes Kristina och det känns också bra! leverantörer som förstår är en viktig del. Samarbete, vi nöjda-kunden nöjd-du nöjd. Win-win.

Pappa är förstås med på ett hörn och sköter all "pappers" arbete. Han är för de mesta utomlands men är med under inventering/högsäsong okt-mars.

Mitt hjärta slår för den butiken. Jag ger allt och lite till, det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag går och lägger mig.

Men jag vill inte lämna södertälje-trakten, jag har inga problem med att pendla.
Det finns för och nackdelar med allt här i livet, men eftersom Kim jobbar i Stockholm har vi ungefär lika långt till jobbet vilket jag tycker är rättvist ;)
Sen såklart skulle det vara så skönt att någon gång ha lite nära till jobbet, det blir långa dagar flera dagar i veckan men på lördagar, som enligt mig är veckans roligaste arbetsdag, kommer jag hem i rätt skaplig tid.

Vi planerar ingen flytt till eskilstuna , men däremot ligger nykvarn högt upp på listan ( wihoo 15 min närmare jobbet)

Hela min familj/släkt och vänner bor i sthlm, södertälje och nykvarn, och vi vill bo nära dem :)

Jäklar va långt det blev....
Hoppas du blev nöjd med svaret.



Kommentarer
Postat av: Nina

Klart ni ska bo i Nykvarn, det är såå bra här;)

2013-03-06 @ 10:16:02
URL: http://Vaskelainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0