Inskrivning

Den 27 juni var jag på inskrivning på Oxbackskliniken. Trivdes så bra där sist och Lena, min barnmorska ville jag gärna ha igen.
Och så blev det!

Vi pratade om hur livet såg ut nu och hur allt var med Junia.
Vi gick igenom min förra graviditet och förlossning. Inga konstigheter, hon sa att jag var som gjord för att föda barn eftersom det gick relativt snabbt och att jag inte ens fick någon bristning eller förlorade blod under förlossningen. Det känns ju lugnande på något sätt, men det behöver ju absolut inte betyda att det går liks smidigt denna gång.
Men jag hoppas ju! Är inte alls orolig inför förlossningen - jag tänker inte alls på den.

Sen så gjordes de vanliga proverna, blodprov, puls, urinprov osv. Allt såg bra ut, behövde inte börja med järntabletterna -än. Var inte riktigt kompis med dem när jag väntade Junia. Så skönt om jag slipper piller!

Start vikt denna gång är 54 kg. (Vägde 58 kg när jag var på första besöket när jag väntade Junia)

Sist av allt fick jag svara på massa frågor som man brukar få svara på om sjukdomar osv. Hon skickade även iväg förfrågningar till sjukhuset om Kub-ultraljud och RUL.

Kändes konstigt att vara där igen, som om jag nyss var där men ändå inte.
Ibland känns det som om det var typ 10 år sedan jag hade mage och skulle få barn. Konstigt det där.



Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis till graviditet och bebis nummer två. Va roligt! Följer den här.

Jag hade också Lena på Oxbackskliniken, så mysig.

Hoppas du mår bra! /Elin

Svar: Tack så mycket! Lena är en pärla :)
Illamåendet börjar lägga sig nu, så jag mår mycket bättre än för några veckor sedan.
Kram på dig!
emelie

2013-07-26 @ 09:25:37
URL: http://esandh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0