God morgon.

Utvilad är jag, men inte kry. Det blir en dag i sängen. Junia håller mig sällskap eftersom hon inte heller är helt frisk.
Ska åka och hämta ut hostmedicin på Apoteket till henne. Hon har fortfarande den där rethostan på kvällarna och nätterna.

Igår fyllde min mamma år. Hon flydde landet med pappa och de hade säkert en sådan där lugn och fin dag - bara de 2 tillsammans.
Men den första maj har hon bjudit ner mig, Kim, Junia, min bror och hans fru och deras 2 barn, min syster och hennes son och min systerdotter Emilia och hennes lilla familj till Grekland.
Min mamma är världsbäst på överraskningar och planering så de här 10 dagarna vi kommer att bo och leva under samma tak - och precis då infaller den grekiska påsken (som är större högtid för dem än Jul) kommer det bli grymt kul!
Eftersom hon har bjudit alla på resan så känns det som man vill köpa något väldigt bra och något som är minnesvärt. Men hon önskar sig inget. Bara att vi kommer dit och är tillsammans, men man vill ju köpa något!
Nåååågot. Tips, mamma 60 år som inte önskar sig något? Och något som får plats i resväskan??? ;)
Jag vet att du läser detta mamma, men du kommer inte undan. En liten present är du värd i alla fall haha :)

Jag längtar!


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag såg en gång på extremehome makeover att dom gjorde krramikplattor i olika färg osv med alla barnbarn och barnens handavtryck osv på varsin platta. Det kan ju vara en fin grej att "plantera" i trädgården så har hon er alla nära när hon är där nere.. Eller nått liknande:) vad häftigt att Kim ska starta eget hoppas det blir bra:) klart junia ska ha ett syskon det är bara att ligga i hehe

2013-02-09 @ 12:17:52
URL: http://Vaskelainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0