Hej

Jag sitter ner.
Junia har förvandlats till en orm. Hon slingrar sig iväg och är assnabb. Vill absolut inte sitta och mysa, utan hon kryper iväg och sliter tag i allt. Ställer sig upp och drar ner allt som är i hennes räckhåll. Flyttar på stolar och drar undan mattor. Slår igen dörrar och öppnar dörrar.
Jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Hon står ofta vid ytterdörren och ställer sig upp och öppnar brevinkastet. Sen tjuter hon. Varför gör hon det? Har hon lärt sig det efter någon? Vem ställer sig och tjoar i brevinkastet?
Och så kryper hon upp i öppna spisen. Tur att den inte är eldningsbar för då skulle hon vara svart av aska nu.
Man undrar ju hur man ska hinna med när hon börjar gå.
:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0