preggo

När fick du reda på att du var gravid? 28 april 2011

Blev det en chock? Ja...minst sagt!

Hur gammal var du?
23 år

Hade du mycket halsbränna?
 Hade ingen halsbränna 

Spydde du mycket? Spydde aldrig, men mådde däremot illa.

Var det någon favoriträtt som ändrades? Hade svårt för kött

Hade du mycket foglossning? Hade ingen foglossning

Hade du sammandragningar? började i v.38(ca) och framåt...

Ditt sf mått som störst? Jag vet faktiskt inte... höll inte koll på det.

Har du fått bristningar? Några få på magen, under naveln

Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag trodde hela tiden att det var en flicka

Vad hoppades du på?  Haha... jag hoppades faktiskt lite på en flicka.

Hade du mycket vätska i kroppen? Nix

Hur mycket gick du upp i vikt? 12 kg

Hur ser du på graviditeten idag? Det var en mysig tid, man var så förväntansfull och min kärlek till Kim bara växte och växte för varje dag som gick. Jag saknar faktiskt att vara gravid.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade inte så höga förväntningar. Jag var mer fast bestämd att jag skulle vara hemma så länge som möjligt och bara ta mig igenom förlossningen.

Gick du över tiden? Beräknad 8 jan, födde 11 januari.

När började din förlossning? 11 januari kl 10.00 (ca) kom första värken.

Hur lång tid tog det? Kom till förlossningen 13.20 och hon kom ut 17.33.

Hur mycket var du öppen när ni kom in? 7 cm

Vad tyckte du var jobbigast? Att jag inte hade några pauser i värkarbetet innan jag fick ryggbedövningen. Kände att jag inte kunde ta till mig nån information. Jag blev helt enkelt stressad över situationen.

Var du rädd för något?
Ja... att jag skulle spricka när jag tog i för kung och fosterland ;) och såklart att den där inne inte skulle må bra när väl var ute. Tänkte säkert flera gånger under förlossningen att bebisen skulle dö. Vet inte varför jag tänkte så.

Grät du? Några tårar kom när de la henne vid mitt bröst och när Kim böjde sig över oss och pussade på oss.

Skrek du? Jag skrek typ hela tiden hahah

Tog du nått smärtstillande? Lustgas och ryggbedövning

Blev du sydd? Nej
 
Dragen med sugklocka? Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet? 3st
 
Hade du någon nära med dig? Kim

Hur stor var bebisen?
3995g 52cm

Blev det en pojke eller flicka? Flicka

Vad fick hon heta? Efter några veckor fick hon namnet Eva Junia Åberg

Hur ser du på förlossningen idag? Det gjorde ont som in i h-vete såklart, men jag är väldigt stolt över mig själv, att allt gick smidigt och fort. Att jag klarade det helt enkelt!

Var allting värt det?
Kort och gott; JA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0