Långfredag IGEN

Igår var vi på fest. Eller det var egentligen middag, men det slutade med fest. En aning förmycket för vissa. Kim mår som han förtjänar idag. Han har inte kommit upp ur sängen än...såklart att det är OMÖJLIGT att dricka lika mycket ouzo som en grek. det går bara inte, det borde han ha förstått.
Jaja...vi kom dit kl 18, jag fick sådant jävulskt skoskav påvägen dit. men iaf...Då grillades det bläckfisk som vi åt, obligatoriskt at dricka ouzo till det. sen gick vi in där vi åt typ saganaki med jätteräkor. fetasot sallad m.m. då var jag liksom mätt. mer ouzo och mer vin. jag höll mig ganska bra, drack bara för att vara artig men Kim spårade ur rätt så fort. inte så att han ramlade omkull och grejer men jag märkte på honom att han var flamsig.
jaha och sedan så grillade de calamares som var fyllda med allt möjligt. SEN blev det efterrätt i form av glasstårta. OCH SEN blev det paj.typ köttfärspaj. jag åt inte, kunde inte få i mig en enda bit till!
men glasen fylldes på konstant och sen började mamma dansa. typ till fyra bugg och en coca cola. försökte få en grek o dansa bugg är fan inte lätt. de flesta har inte dem rytmen ;)
sen så ä rvi lite roliga och går hem en och en...vi gick inte hem tillsammans. mamma gick först, jag blev omplåstrad om hälen av en grek med olivolja o plåster. fick med mig Kim o Junia och knatade hemåt. pappa kom hem efter en halvtimma. hahah knaas!
det var iaf en trevlig kväll!!!

idag är somsagt Kim sänkt och vi andra har bara tagit det lugnt. Ikväll ska vi in till stan och käka pizza! MUMSSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0