v.27

Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 760 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.

Jaa... allt är som det ska. tror jag. jag blir lättare andfådd.. när jag irrar runt på jobbet... eller stan=) fick första rejäla kicken idag. kändes mysko. jag blev helt paff att den liksom är kapabel att få in en sådan spark.
magen växer...svårare att hitta på kläder i morgon-stressen.
nu går det fort fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0