tillbaka till verkligheten

som alltid när jag kommer hem från en resa har jag 1000 saker att berätta om. men grejen är att de är svårt att förklara, för endel saker var ju bara kul för oss...eller just då!

21 april:

aja, på torsdag morgon kl02 åkte vi iväg. cecilia körde första biten. jag sov gott i framsätet. väl framme i Åre typ kl10 , upptäckte vi att vi inte skulle få lägenheten förrän kl 15. typiskt oss, men skönt att vara framme.
vi åt lunch, köpte skipass och hyrde skidor. sen fort upp i backen. så trist att det var mulet och grått bara. efter några träningsåk åkte vi och satt oss och tog första fikan. ja fika kan vi kalla det ;)

vid 18 tiden kom regnet, vi bestämde oss för att bege oss hem och sätta på bastun innan middagen. synd bara att jag råkade åka åt helvete när vi skulle snedda några backar. jag tappade balansen och flög rakt ut och landade med ryggen mot ett träd. ja så där låg jag, skräckslagen, trodde jag hade skadat mig för livet, mössa, vantar, glasögon låg flera meter upp i backen. det var så hemskt att ta sig ner...jag hade så ont. mitt ute i skogen. jag var arg, ledsen, besviken över skadan redan första dagen. eftersom övrigt folk hade åkt före mig var det bara Kim som fick höra mina skrik/svordomar. tillsut brast det för honom och han kunde inte sluta skratta när jag heeeela tiden gjorde nya saker. som tex gå igenom snön rakt ner i vattenfallet. fastna med både de ena och de andra och mascara över hela ansiktet.
det blev taxi hem från liften. typ 500m. =)

väl hemma så hade vi snacks och spelkväll. vi gjorde dipper, poppade poppiscorn... drack vin, cider och öl. spelade kasta gris, tavli och pratmakarna. när vi var tillräckligt på lyset bastade vi tills tacosen stod på bordet. vi åt och drack tills vi sprack, och somnade (hör och häpna) 22.00! ALLA SOMNADE! och vi vaknade pigga och fräsha kl 08.00 på fredagen.  men den dagen ska jag berätta om en annan dag!
inga bilder togs denna tag pga dåligt väder, inte kunde packa upp våra saker + skada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0