tjollahopp

vet ni vad jag sysslade med igår? jo jag var bakis.
ja.. lördagen blev lyckad på alla sätt och vis.

jag tog pendeln till sthlm kl 21. det var skitlänge sen jag åkte tåg. det är jätte tråkigt och det tar världens tid. jag blev riktigt kissnödig redan i tumba. (kanske berodde på att jag hade svept en vinare men iaf) jag höll mig. sen blev det tunnelbana till slussen där jag sedan skulle ta buss 53, men jag missade den, eller så missade den mig så jag tog taxi. förfesten hölls hos sofia. mina gamla vänner från sandviken var på besök hos henne, så det var jätteroligt att se dem igen! hanna och jag var bästisar i 4:an och 5an. vi åkte tom till grekland tillsammans...inte ensamma men med mina päron. jag och sanna har gått i samma klass. hängt ihop hela mellanstadiet innna jag flyttade tillbaka till tälje.
ja vid 12 så åkte vi in till stan. vi bestämde oss för sture, men det var så jääääkla lång kö. eller det var ingen kö det var ett hav av folk som bara stod i en cirkel runt entren.
så vi gick till amba istället. där gick det undan. kom in, shotta, dansade, träffade vigge, ek och anders. träffa lite annat södertäljefolk. sen blev vi inskuffade en liten trappa upp där vi fick drinkar och annat. och vad gör man inte när det är gratis? bara tackar och tar emot =)
riktigt lyckad kväll.

för att sumera kvällen: jag köpte drinkar ca 100:- och betalade inträde 160:- gaaanska bra va? trodde jag till jag upptäckte att jag hade gjort av med 900:- på taxi. hahaha och jag som var så stolt över mig själv för att jag hade slösat lite deg. men icke sa nicke. ÄH det var de värt, hade en grym kväll.

på söndagen hann jag med detta: kebabpizza med extra mycket sås
vila, kolla på repriser, hyra 3 filmer. kolla på en av filmerna. laga mat, sova.



gårdagens film blev the joneses. oväntad. faktiskt. jag läste inte baksidan av filmen innan jag såg den, då jag fattade noll ett tag...
gillar skådisarna, jag har ju alldtig varit lite kär i x-files mulder hehe
betyg: 3/5 ...drama/komedi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0