skrattfest

jag har ont i käkarna och knäna. käkarna har jag ont i pga av allt skratt. knäna har jag ont i för att jag föll i backen. så nu är jag ett skrapsår igen. tack för det.

kvällen började vid 5-tiden hemma hos mig. emma, linn och jenny kom hit på lite fördrink. vi satt mest och snackade och lyssnade på music. sedan blev det taxi ut til enhörna.
kvällens tema var halloween, de hade fixat allt jättefint. det blev mingel, årets look-a-like tävling(som förstårs Ek tog hem...haha så jäkla lik dracula haha) o så var det tipspromenad.
årets toastmaster var ingen minde än gamla enhörna spelaren martin lorentzon(som nu spelar i AIK). det var lite otippat och skoj.
midagen var underbar, potatisgratäng, fläskfilé, köttfärsspett, lax, olika grönsaksblandningar och tzatziki, såser.
undertiden vi satt till bords var det olika prisutdelningar på scen, tävlingar (challes flygplan var så jäkla awesome) det blev mycket så myket skratt så tårarna rann och mascaran blev en mess. tror det var min 6e gång jag var där. och det känns som ingenting har förändrats. jag älskar enhörna för deras sammanhållning och sin sjuka humor.
efterrätten bestod av chokladtårta och äppelkaka. grädde o såklart baileys. mums! jag citerar emma: om man inte var mätt innan blev man verkligen det nu. så himlans gott! lagom till efterrätten öppnades också baren.
när alla priser(riktiga o skämt) var utdelade och alla hade tackat med sina fina tal ;) så började dansen. hela matsalen blev dansgolv och vi rockade loss.
hahhahah om jag minns rätt hade anders och ruben värsta uppvisningsdansen när -en kväll i juni, spelades. alla stod i en ring runt dem och de var så jäkla roligt.
sen blev det syriandans också. alla i en ring och höll varandras händer eller lillfingrar och körde på. snabbare och snabbare kändes det som.
kl 24 gick bussen in til stan. ruben stod som vanligt längst fram i bussen med microfonen och underhöll oss.
väl framme i tälje blev det flamingo...men det var så himla mycket folk så jag kom ingenstans! trist för jag ville ju dansa som fan. så runt 2 bestämde sig jag, emma, linnea och sarah att dra till sthlm. daniel kom och hämtade oss och sedan hände så mycket grejer så jag vet inte ens hur jag ska börja så jag sumerar det såhär. vi var utanför whiteroom, gick i högklackat till stureplan och spybar. samtal. gick till whiteroom igen (ja fortfarande i högklackat) stod och snackade, träffade en gamal vän, eller 2, gick tillbaka till stureplan, samtal, lobby? i högklckat, hjälpe 2 killar ringa eftersom de inte kunde pga av norsk telefon, ramlade, ett freak följde efter mig och juckade. jag blev skärmd, ville att sarah sulle rädda mig, haffade taxi, prutade taxi hem. från 700 till 400. BRA SARAH!!!! du lyckades bättre än mig.
väl hemma, runt 04 gjorde jag en liten natt-middag och kollade på one tree hill. däckade i soffan, vaknade kl 9 och gick o la mig.

snart ska jag baka en tårta, åka och köpa godis/leksaker till wilma. min lilla vovve fyller 10 år. jag minns så väl när hon bara var en liten valp och inte kunde hoppa upp i min säng. hon var så minimini. min lilla skatt, min bästa vän som alltid ligger nära och tröstar när jag är ledsen och nere. wilma som alltid är glad när jag är glad. pain in the ass ibland, men jag är så glad att jag har fått ha dig i mitt liv. åren går så fort, snart finns du inte längre kvar hos mig. visst, små hundar kan leva till 15, men det kan man inte riktigt ta förgivet.
jag älskar dig, wilma!
kl 18 är det middag hemma hos mamma å pappa. jonas, nina, lucas, tilde och såklart wilmas bästis ceasar kommer och grattar. det blir 3-rätters, och min favorit mat!!!!!!!! jag har längtat efter mammas dragonmarinerade fläsfilé med knaprig hasselbackspotatis.

vill bara säga tack till enhörnas festfixare som gjorde kvällen till en succé.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0