vilken kväll

jag ska börja med att berätta något som störde mig så grymt från början till slut. JAG GLÖMDE MIN KAMERA HEMMA! va tusan tänkte jag på? jag som hade laddat upp den... och vi skulle ha en grym kväll tillsammans men nej. men det kanske var meningen, för jag skulle säkert tappat bort den i sthlmsnatten.

lördagen:
efter jobbet så stressade jag in mig i duschen, slängde på mig min leopardklänning, fast hade min svarta kjol över så det blev för mycket. tog mina bekväma (trodde jag då) h&m pumps. lockade håret och sminkade mig.
rebecca och stefan kom och vi tog lite och dricka innan vi begav oss till söder för att se bounce.

typ sådär såg jag ut


det var en väldigt annorlunda och spännande show. sjukt bra, häftigt att man var tvungen att förflytta sig i lokalen, och att de liksom dansade nära. ena tjejen tog upp ruben på en vagn och sedan skulle de hoppa högt. haha ruben hamnar alltid i konstiga situationer. allt slutade med ett skumparty och alla var välkomna att dansa med.
nu bröjade det kännas lite i fötterna men det var ok.

rebecca och stefan drog sig tillbaka till södertälje, för becca hade dödat sina fötter genom att välja fel men ack så snygga skor. vill man vara fin... ja ni vet resten.(jag känner resten nu)

emilia ville att vi skulle komma och säga "hej" och ta en öl på en bar hon satt på så jag å ruben drog dit. och det var ju en rockbar. (typiskt emilia) hårdrock. harry b james. och jag å ruben som inte dricker öl, beställde drinkar och vin och belv galda i hatten så där blev vi kvar. inte alls våran stil på ställe men det var ovanligt och kul.

sen så kom adam och hannes förbi och frågade om vi skulle med till F12 (fredsgatan 12) och säga grattis till charlie som fyllde 23. ingen annan  än jag kände för det, så jag hänkade på dem. och den promenaden kändes. mina fötter höll på att dö.
men aja när vi kom fram var det sjukt mycket folk och kön rörde sig 1 m på 20 min. vi tänkte ge upp. men adam fixade in oss på nått vis med nå vip kort skit. vet inte vad som hände men in kom vi iaf. terrassen var het, men inte min stil på ställe det heller. känns lite för stureplansaktigt. mina glas vin var as dyra och jag kände mig som en främling. går inte att förklara men ja.. men det var kul att träffa folk jag inte ha sett på år och dar.



 
efter en timma så begav vi oss tillbaka till rocken. mina fötter kändes inte så mycket för alkoholen hade hjälpt. så när vi är påväg så ringer ruben, du missade precis markus fagervall. han uppträdde här bara 1 m ifrån mig. jäääklar, han som jag tycker e så bra....och snygg :)
sen fortsatte vi natten där på rocken som stängde 3.
mcdonadls nästa stopp, köpte 6 cheeseburgare sen tunnelbanan till skärmarbrink. satt och åt våra hamburgade där på stationen innan vi gick hem till syrran. (ville inte väcka henne)
somnade som en stock, i marias fotölj där jag låg som ett pulver, fattar inte hur jag kunde sova sådär. maria bara garvade åt mig när hon vaknade. emilia å ruben sov i dubbelsängen. aa vissa har det bra och bekvämt.

ja jag vaknade med nackspärr, fötter som värkte så hårt att värken spred sig i hela kroppen. ruben gick till kvaterskrogen rhodos och beställe pizza och pasta som vi åt som frukost och kollade på robinson. min erik åkte ut, nu hejar jag på jarmo, pallar inte att nån av brudarna vinner.
hemfärden var hemsk. mina fötter blödde. det är sant, vi var tvungna att ta buss 760 från södertäljecentral som stannar nästan utanför oss, för jag kunde verkligen inte gå längre. undrar vilka skor jag kommer att kunna använda nu. tänker på jobbet. hmm... flipflops?

nu är vi hemma. soffan är den bästa platsen på hela jorden. men gårdagen var sjukt rolig, oplanerad och helt underbar.

synd bara det där med kameran. vilken skit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0