måndag

sofi har en ny tatuering. eller 2 kanske man kan säga. blomman hade hon innan men då var den inte ifylld. nu är den rosa. jag tycker att allt blev jättefint!



precis innan vi stängde blev en kund påkörd av en annan kund, precis utanför våran entré. ambulans och polis kom. hemskt, de kunde gått illa det där, hoppas de mår bra.

i bilen hem lyssnade jag som vanligt på magdalena graafs bok - det ska bli ett sant nöje att döda dig. hon berättar om det äktenskap som hon ingick som gravid nittonåring. vad som till en början var ungdomlig familjelycka som övergick till misshandel och terror. jag är helt fast. den är så bra! och jag kan verkligen inte fatta att just hon, maggan graaf som verkar vara en helt vanlig (fast känd) tjej med massa självförtroende är den tjejen i boken som upplever alla hemskheter och orättvisor!
läs eller lyssna på boken, den är verkligen bra! (har ifs bara kommit halva men den kan inte sluta dåligt)



nu lagar jag mat, italiensk pastagratäng. ett recept jag har tagit av mamma. världens godaste pastarätt enligt mig. mums det ska bli så gott. lagom mängd också, då får vi varsin matlåda att ta med till jobbet imorgon :)




bara in i ugnen sen är det klart

Kommentarer
Postat av: Malin

den pastarätten såg riktig god ut. Är en riktig sucker när det gäller psta. Hur gö du den och vad innehåller den. MIn pastagratäng blir ofta bara rinnig...

2009-05-20 @ 10:54:02
URL: http://blingblingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0