i´m back

ojojoj, vilken dag det var igår. jag är heeeelt slut. så skönt att vara hemma och bara ligga i soffan nu.

aja, igår i hunnestad kom en buss och hämtade upp oss. vi åkte alla ljusexperter tillsammans till Ästad gård. ett underbart fint ställe som låg mitt ute i skogen. jag och nina fick ett fint litet mysigt rum i en stor stuga.
vi hade en liten konferens och sedan började det roliga. :)



vi skulle tävla i fångarna på gården. det går ut på lagarbete. skall laget ha en chans att kamma hem vinsten - att bli storbönder - gäller det att ha ett bra samarbete inom laget.
vi fick gå och byta om till blåa overaller och indelade i 2 lag. ett tjejlag och ett killag. (fast vi fick 3 killar med i vårat lag, för de var för många) tjejlaget blev rött, så vi fick måla med röd färg i hela fejan. och killarna gröna.
några av tävlingsmomenten var, hinderbana, jättegungan, väga traktorn, kuben, smedja m.f. roligast av allt var dammen!

här gäller det att ta sig över via plankor men här är dammen fylld med vatten och man skall köra över varandra i skottkärra. hahha det var så jäääkla kul, killarna hade ju alldeles för bråttom och druttade i en efter en. hahha. jag skrattade på mig. men sedan blev det allvar när det var jag och christian som skulle tävla. jag i skottkärran och han tävlingsinriktad som in i h-vete. snabbast tid var det som gällde också. men vi klarade det! snabbast var vi också. tack tack för att jag inte behövde ramla i det där kalla och skitiga vattnet.
och såklart vann vi tjejer heeeela tävlingen. resultatet killarna 500 poäng och vi 600 p. så vi blev storbönder och killarna drängar som ska passa upp på oss resten av året. hehe får väl se hur länge det håller i sig.




heta


nina in action








ooops, en del kom helt under vattnet och fick kallsup



efter tävlingen var det spa som gällde. det fanns olika varianter, vedeldad bastu, ångbastu och tropisk bastu ,ett varmt karbad i badtunna. och så kunde man ta ett svalkande dopp i kristallklara källvatten. vi drack, snackade och skrattade tills det var dags för middag.









middagen bestod av en grillbuffé, men allt gott man kan tänka sig! sen blev det sång, dans och skratt natten lång.


grannen benjamin , jättesöt




så vackert






tommy gör sig redo för sång




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0