asian spa

haloj. efter minimässan åkte vi till varberg och checkade in oss på stadshotellet & asian spa. åt en tidig middag på harrys. blev räkpasta med örtsås för mig. det va mycket gott men min mage blev uppblåst som en balong. kul precis innan vi skulle upp till spat.
aja tillbaka till hotellet så tog vi på oss våra snygga yukatan (badkappa) och flipflops. sen gick vi upp till det fina spat. där skulle vi tvaga oss (tvätta) innan. jag läste på en skylt innan jag gick in i tvagduschrummet. :det ska vara tyst och avkopplande.  om någon ber dig om att bli tvagad på ryggen, säg aldrig nej. tvaga dig minst 30 minuter i japan är det minimum 3 timmar.  å så några "regler" till som jag inte kommer på nu.
haha tänkte jag
när jag kom in af, satt några kvinnor där inne och tavagde sig (utan badkläder såklart) jag behöll mina på. så jag tog en pall och började hälla upp vatten. så frågar en dam om jag kan tvaga henne på ryggen. jag dog. jag blev kall och kände att det här händer inte. jag mumlade något och tittade ner. låtsades inte om... så hon frågade någon annan. ja räddad.
bortsett från det första var det hur mysigt som helst där på spat, vi bara kopplade av och gjorde massa grejer. somnade nästan när vi badade i hetakällan.  så bastade jag saltbastu och sedan hoppade jag i kallbadet. då blev jag pigg igen!


sugen på sushi? våran lunch bestod av detta.


det är inte så varmt, men allt är mycket grönare och skönare

yukataemelie

Kommentarer
Postat av: Lovisa

ahahahaaaa!!! jag skrattar ihjäl mig. så roligt. det hade kunnat gå illa det där. ibland brukar jag låtsas att jag är dövstum om jag inte vill höra. =)

nu i två veckor jobbar jag 75% och kommer att sluta runt 2 varenda dag. så då kan jag när som helst. när kan du?

2009-05-12 @ 22:10:03
URL: http://lulun.blogg.se/
Postat av: Becca

Åh sushi-himlen...mums

2009-05-14 @ 01:02:05
URL: http://bsthlmsfinest.blogg.se/
Postat av: Silly

jag kan verkligen se dig framför mig när detta händer! haha

2009-05-16 @ 20:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0