när vet man?

ibland poppar frågorna upp i huvudet... speciellt vid sängdags.
när vet man vad man egentligen vill här i livet?
när vet man att man är mogen för att gå vidare? eller våga ta steget? åt alla håll, steget att avsluta, eller steget att gå längre fram. det känns så jobbigt, jag känner mig som en högstadieelev som ska välja gymnasielinje och inte veta vad man vill bli i livet. vilsen, ja kanske det men jag önskar att jag hade någon som kom och sa till mig vad som är rätt och fel i livet. jag vill inte välja fel. OM jag väljer fel, får man en andra chans då? finns så många frågor men inga svar. svaren finns där när vi har levt våra liv, då vet vi vad vi inte skulle ha gjort, och vad vi borde ha gjort. livet är för kort för att gå runt och tänka och inte våga ta steget ut.... jag vill så gärna men vill du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0