Heeeeey

i´m back...on track!

min julhelg i järvsö var awesome. det var väldigt mysigt och hela familjen va samlad.
julaftonsmorgon började med en julfrukost, sen gick alla ut, vi klädde på oss som bara den och begav oss ut i skogen. wilma och ceasar var som vilda busar, så söta.
vid lunch tid kom mamma å pappa, vi åt jullunch och vanlig lunch för dem som inte äter jul. (som jag) vi satt och pratade och drack mormors hemgjorda lingonnubbar. efter lunchen gjorde vi oss klara. alla klädde sig i fina klänningar och skjortor. kl 15 bänkade vi oss framför kalle. tomten kom när kalle var slut. han var snäll och sa att han bodde på nordpolen. han delade ut massvis med klappar till oss.
när tomten gått vidare så hade vi frågesport, musikquiz och dansuppvisningar (vem var den bästa M.J-dansaren?) bror tog nog hem det priset.
sedan blev det middag, mamma hade gjort goda förrätter. mormor hade gjort älgstek, med hasselbackpotatis och världens goaste sås. gelé till de också. mums.
sedan blev det vit chokladtårta till efterrätt. avslutade kvällen/natten med en nattpromenad med ficklampor :) EN MYCKET LYCKAD AFTON! somnade som en stock... mätt som aldrig förr. synd bara att det ar pyspunka på våran uppblåsbara dubbelsäng så jag kunde inte sova så bra... typikskt.

Juldagen:
vaknade 9. JuLfrukost igen. jag åt 2 nutella mackor. asgott. mormor gjorde god chokladdryck till mig också. min snälla mormor är bäst. sedan kläde vi på oss ÄNNU en gång och gick ut. tog med pulkor och snowracers. wilma va ute så länge så hon höll på att frysa fast. sedan samlades vi alla runt elden som alla grabbar hade gjort och grillade korv. vi hade alla tillbehör. räksallad, gurkmajo, bostongurka, rostadlök...yes you name it. så jäkla gott. vi drack massa glögg och glûwine. snapsade sirapssnaps och bara va. jag proppade i mig 3 st quornkorvar.
sedan spelade vi alla "unga" BUZZ tills det var dags att börja göra sig klara till juldagsmiddagen (ja vi åt HEEEEELA TIDEN) jonas å nina gjorde scampigryta med ris. väldigt god. och jag gjorde efterrätten.... cheesecake..yepp den blev perfekt. vi satt uppe rätt så länge, de blev lite storm på kvällen så vi gick inte ut. vi avslutade med buzz.

annandagen:
Hemfärd. vi var hemma runt fem. jag var AP trött. packade upp lite...sen kom rebecca hit. vi skulle ha mys. kolla på film och bara planera nyår. men allt gick å h-vete för min dvd pajade.
hon gick hem vid halv 1 tror jag. jag skulle upp vid 06 för att skjutsa mina föräldrar till arlanda. men min fina skönhetssömn förstördes av 3 jävlar som vägrade ge upp.... MATTE LUNDBERG HÄMDEN ÄR LJUUUUUV! hehe, fylloo. matte stod i 20 min och sjöng, trummade och snackade seriöst omvartannat. fattade noll, han var så packad. jag blev galet förbannad efter en stund. jag knuffade ut alla ur sovrummet. JAG SKA FAAAAN UPP OM 2 TIMMAR!!! no respect. men det var ok, jag somnade inte bakom ratten påväg hem från arlanda.

jepp så nu är jag föräldrarlös och hundlös. wilma är fortfarande kvar hos mormor i järvsö.
min lilla rosa dator är full med virus...och porr? hur kommer det sig?
ikväll har jag haft hyggis med räk-becca och puckel-cilla. vi har hyrt VÄRLDENS sämsta film, kollat på den. ätit snacks, och nu kollar vi på bodyguard.

bilder kommer sen, tog faktiskt ganska många... men nu är det ju så att min dator är DÖD. vill inte lägga upp bilder på den här.

jepp jag ska jobba imorgn. SICKT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0